dimarts, 19 de gener del 2016

Maquinari TIC



 Al llarg d´aquesta setmana he après les definicions i característiques de les tauletes tàctils i pissarres digitals. També he conegut l`existència dels libres de text digitals.
Respecte al coneixement d´aquests aparells, he de dir que coneixia les tauletes digitals i he visc una pissarra digital, però mai l´he usat, .Després de coneixer millor les característiques d'ambdues, per descomptat les recomanaria a tothom.

A continuació vaig fer una proposta d´activitat que faria a l'aula utilitzant la pissarra digital. Després de reflexionar sobre les possibilitats didàctiques i els models d’ús de la pissarra digital, vaig decidir fer una combinació de model centrat en el professor i model centrat en el estudiant. 


Finalment he reflexionat sobre la metodologia i l´ús de la tecnologia.
Jo crec que aquests aparells són interessants per augmentar la motivació dels alumnes, no obstant això, al meu parer, la innovació la fan els professors amb l´ús d´una metodologia centrada en els estudiants, tots coneixem professors que tenen les tecnologies més modernes al seu abast i fan classes molt avorrides i memorístiques. No és útil utilitzar les TIC siga com siga, cal utilitzar-les correctament, amb una bona planificació. Cal plantejar-les com una eina més, i amb un bon ús, pot ser molt beneficiosa. A més a més hi ha alumnes que no paren esment a les classes en les quals no s'usen les noves tecnologies i això també és un greu problema , ja que no hem d'oblidar que com a professors, la nostra tasca és despertar l'interès per l'aprenentatge, el fet que utilitzen tots el recursos disponibles està bé, però mai hem d´oblidar el nostre principal objectiu.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada